Touringcars, flipflops & vliegende schorpioenen - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Marlies en Gerco Peels en Rosbeek - WaarBenJij.nu Touringcars, flipflops & vliegende schorpioenen - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Marlies en Gerco Peels en Rosbeek - WaarBenJij.nu

Touringcars, flipflops & vliegende schorpioenen

Door: Marlies en Gerco

Blijf op de hoogte en volg Marlies en Gerco

16 Mei 2010 | Nicaragua, Granada

Hallo allemaal. De kou al een beetje voorbij in het Hollandse?
Zoals altijd hebben we weer een hoop op te biechten. Dit keer naast alle leuke dingen ook 1 wat minder leuke. Niets ernstigs maar het blijft vervelend als er 1 (of meerdere) onverla(a)t(en) in je huisje zijn geweest en daar zich het 1 en ander eigen hebben gemaakt, wat niet helemaal de bedoeling was. Is vorige week woensdagnacht gebeurt. Gerco stond ´s morgens vroeg op om de bierkoelkasten aan te gaan doen in het restaurant, maar miste zijn korte jeans. Gek gezocht, Marlies gevraagd of die m niet ergens anders had gelegd, wat niet zo was, en er dan achter komen dat ook je slippers, de slippers van Marlies (die van Ger duur, die van Marlies plastic relatiegeschenkkrijgertjes), de mp3 speler inclusief een cd, een zonnebril, een half pakje sigaretten en een tas van 5 cordobas (toch zo´n 25 dollarcent) om alles in te doen, ook weg zijn.
Waarschijnlijk via het dak binnen gekomen door de open vensters, tot voor een week geleden nog zonder tralies. Misschien 1 van de werklui die wat reparaties hebben gedaan in ons huisje. Je weet maar nooit. We twijfelen nog steeds over verhuizen. Ook omdat we ons op de 1 of andere manier nog steeds niet helemaal thuisvoelen in ons nieuwe huisje. We wachten het nog even af.
En eindelijk. Wat een supergezicht, onze eerste echte grote touringcar voor de deur. Uitstappen maar lieve mensen, hier gaan we vandaag eten.
En echt. Het leven is hier zo anders. Waar wij in NL de griezels van kregen is hier dagelijkse kost. Niets met viezigheid te maken maar een kakkerlak zie je hier toch zeer regelmatig in allerlei maten op straat voorbij marcheren. Zelfde met schorpioenen, die leven hier ook gewoon in ons dorp. Kwam 1 van onze personeelsleden er weer 1 van tegen vorige week. Trek je gewoon zn gifpunt eruit, stop je m in een servetje en breng je m naar de keuken, die hem vervolgens levend op een bordje zetten, bellen voor de bediening en het bordje door het doorgeefluik aan de bediening presenteren.
Gieren van de lach om de reactie. En dan gooien met dat beest. Kijken wie er het hardst wegrent.
Hebben we ook nog het tweede concert van Black Ace gehad, dezelfde band als de laatste keer, weer een superleuke avond met weer volle bak. En weer niemand weggelopen toen Ger zijn ditmaal 3 versjes deed. Zou hij dan toch een beetje kunnen zingen? In ieder geval I wanna rock and roll all night van Kiss gedaan. Inderdaad Ma en Pa Rosbeek. Die band waar Ger vroeger al die lp´s van had, die met die geverfde gezichten, die het nog steeds doen. Kwestie van 20 jaar terug in de tijd gaan, in Nicaragua gaan wonen. Is alles uit die tijd weer helemaal in en hot!

• 17 Mei 2010 - 06:45

Leo:

Hallo luitjes,
    Hier gaat eigenlijk zo een beetje hetzelfde ga nog steeds met Hester om suprise we hebben wat leuke optredens gead met de band en 26 juni vier ik mijn 60ste verjaardag in Dolhuis hoop dat het net zo leuk wordt als 4 jaar geleden in Bibelot. Ook staan we met Bigrivers in het voorprogramma van de Boomtownrats dus dat gaat redelijk goed. We hebben net 2 weken vakantie gehad maar niks bijzonders gedaan het was en is nog steeds slecht weer hier. Verder mogen wij in het gebouw in dehofstraat blijven en hoef de school niet teverhuizen. Daar ben ik erg blij mee. Ook hebben ze het plan voor en Maas terras ook van de vloer geveegd zodat ik hier nog wel even op de Weeskinderendijk mag blijven en nu maar afwachten. Ik ben blij dat iktoch voor Beter vor dordt heb gestemd. Ik ga zo naar Marika toe want Kinga is jarig en is ni 19. Het gaat heel goed met haar. Zouden jullie je adres even door willen mailen. Nou dit was het wel zo een beetje dikke kus ook van Hester.

• 17 Mei 2010 - 12:29

Jet:

Hier begint de kou eindelijk op te trekken. Diep triest toch dat er zo'n halve gare toch je leven op je kop kan gooien qua veiligheidsgevoel dan en ze moeten gewoon van je spullen of blijven. Kan me voorstellen hoe het voelt om je eerste touringkar voor de deur te krijgen. Ik had dat ook met de eerste keer dat ik een kind op straat zag lopen met kleding die bij mij van daan kwam. Hier gaat alles goed, Lex komt lekker in zijn vel te zitten wat betreft het overlijden met zijn vader. Gelukkig maar want het blijft raar en een groot gemis.

Dikke kus

• 18 Mei 2010 - 05:21

Karin:

GRRRRR..... Of het nu ginds is of hier dat er iemand in je huisje dringt... het is echt balen .... jammer dat er zo een dingen bestaan ... jammer dat die gasten hun fikken er niet ter plekke afvallen ... niks aan te doen helaas ...
    Maar verder weer heel leuke verhalen .... Blij dat het leven zo mooi draait aan de andere kant van onze wereld
    Kus

• 24 Mei 2010 - 06:49

Benedit :

Lieve mensen mail me even jullie adres kan ik een kaartje sturen! Gtr Benedit