IK GA DAT HUIS NOOIT MEER IN !!! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Marlies en Gerco Peels en Rosbeek - WaarBenJij.nu IK GA DAT HUIS NOOIT MEER IN !!! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Marlies en Gerco Peels en Rosbeek - WaarBenJij.nu

IK GA DAT HUIS NOOIT MEER IN !!!

Door: Marlies en Gerco

Blijf op de hoogte en volg Marlies en Gerco

02 Oktober 2010 | Nicaragua, Granada

Mmm, welkom in Nicaragua. Poosje geleden hadden we daar al iets over verteld. Nu was het eindelijk zover van heel dichtbij, maar uiteraard houden we jullie nog even in spanning en vertellen we eerst wat andere belevenissen. Marlies haar verjaardag bijvoorbeeld. Ze was zo blij de respectabele leeftijd van 43 te halen dat ze haar verjaardag maar 2 keer heeft gevierd. Of kwam dat toch doordat het personeel zich vergist had.
Dus op 17 september werd de verjaardagstaart door het personeeld gepresenteerd en volgende dan uiteindelijk op de 23e de piñata.
Marlon vanaf het balkon de piñata alle kanten opslingerend, Marlies proberend hem te raken om vervolgens de regen van (voor de gelegenheid met drank gevulde) snoepjes te trotseren.
De plaatselijke bevolking stoof natuurlijk op dit lekkers af, wat een prachtgezicht was.
Foto´s zijn bijgevoegd. Ook nog enkele van de verjaardag van Alex trouwens.
Dan even iets heel anders. Een moedige prestatie van ons 2, al zeggen we zelf. Hebben we toch 18 kids uitgenodigd in het restaurant. Jaha, dat hadden jullie natuurlijk nooit van ons verwacht. Kwam door een project van Hotel Con Corazon (ook van Hollanders). Hebben voor twee scholen een soort banenbeurs gehouden waaruit bleek dat er zo´n 18 graag in een bar-restaurant wilden werken. Die kwamen dus vorige week donderdag en vrijdag langs voor een verhaaltje over het reilen en zeilen, de belangrijke dingen, een rondleidinkje en natuurlijk het oefenen met dienblad en een cocktail maken. Was nog leuk ook. Aan het eind van een iedereen foto gemaakt met hun eigen cocktail op dienblad. Leuke sfeer.
En dan nu tatarata: het is nog even heel spannend en afhankelijk van financiering maar, eindelijk lijkt het er op dat ons huis is verkocht!!!
Toch bijna een jaar te koop gestaan. Als alles doorgaat komt Marlies in januari naar NL om alles te regelen, leeg te halen en te verkopen. Dusss ... mocht er nog iemand iets nodig hebben, gehele inboedel te koop voor spotprijsjes !!!
En dan heeft Marlies buiten twee dagen kids getrotseerd te hebben nog iets moedigs gedaan: zo maar helemaal alleen de eerste schorpioen die ons huis in durfde te komen persoonlijk de deur uit gebezemd.
De rillingen lopen nog over haar rug. Die controleerd de eerst volgende nachten haar bedje wel.

• 03 Oktober 2010 - 06:43

Rox:

Hee lieffies
    Van harte met de verkoop van jullie huis!!!!
    Dat word 30 april toch lekker in dordt op t martie staan dan!!!! hihihi

Dikke kussen

En nog van harte gefeliciteerd met je 43ste verjaardag Marlies!

• 03 Oktober 2010 - 09:56

Cora:

Hey bikkels,

Wat een fijn bericht, gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis!

Ook nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Marlies!

Veel plezier in NI en tot horens.

Liefs vanuit Nederland

• 03 Oktober 2010 - 12:56

Tt.Hilly:

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag ! Je staat op mijn kalender en heb dus die dag extra aan je gedacht ! Wat een goed bericht, dat jullie huis nu verkocht is.Grote zorg minder. Ik hoop, dat we elkaar kunnen ontmoeten wanneer je even in Nederland bent. Kus

• 03 Oktober 2010 - 12:56

Tt.Hilly:

• 04 Oktober 2010 - 16:50

Mirella:

He marlies en Gerco,

Wat fijn dat jullie huis verkocht is!! Gefeliciteerd!

Marlies nog gefeliciteerd met je verjaardag he! Op naar de volgende 43!!!!

Kom je in Januari nog ff bij de Gaper buurten?

Liefs van ons

• 05 Oktober 2010 - 10:14

Lex En Jet:

Gefeliciteerd met je verjaardag en de verkoop van het huis. We komen wel helpen in januari hoor en dan nemen we gelijk er een glas op of misschien wel een hele fles.

Kus

• 05 Oktober 2010 - 16:03

Lia:

Hoi hoi is het nu definitief met de verkoop van jullie huis?? Je weet het je mag hier komen logeren misschien reis ik wel met je mee op de terugweg of is het dan niet een goede periode om Nica te bezoeken??? Veel liefs en een dikke knuffel.

• 06 Oktober 2010 - 14:45

Mam:

na wat getover van Hillie ddoet alles het weer.alleen de telefoon vertikt het nog,daar is Arja weer specialist in. liefs,mam.

• 12 Oktober 2010 - 15:02

Harm En Marja:

Van harte gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis en de 43ste verjaardag. Skypen jullie al?

• 08 November 2010 - 17:59

Hillery:

Hallo lieverds
    Eindelyk even tyd om terug te mailen.Lucky you Marlies to have 2 Birthday parties.I really like that Pinnata affair.Nice to know that all is going well with the restaurant etc.And working in youbg peole as well.What a nice thing that het huis vergocht is, well een pak van jullie hart i guess.Wo in Jan. naar Holland.Hope all will go well.Was talking to Hillie(your sister) yesterday for her Bday.Had a nice party.Boy to think that those kids are now 9 and 7.How time flies.I guess they are having their hads full with them.
    Weather is nice here.Very unusual 15C.Nice and sunny no wind for a change.but the snow and ice will sure make is entry one of these days.After all it is Nov.
    I guess you do not miss those misty Holland Nov. and Dec. maands Ik rill ervan all ik daar aan denk.
    Ik heb Skipe that was an early Christmas present from my Children.Had comp problems and they ordered the Geek Squad to come in and fix it and instal the whole thing. My Skipe addr. is Sell this is it for now.Keep up thsr nice blogs ik geniet er van.
    Love to both of you
    ttHilly
    Canada

• 12 November 2010 - 17:06

Marcel En Angelique:

Ondanks dat we niet altij reageren lezen we graag jullie verslagen. We hebben echter een nieuw e-mail adres:
    mak-angel@kpnmail.nl Graag hier de nieuwe verslagen naar toe sturen.

Groetjes,
    Angelique

• 12 November 2010 - 21:08

Marcella:

Maaruh hoe zit het met de verjaardag van Gerco?? Heb je die dan niet gevierd ;-)