Over meer verjaardagen en nog meer schorpioen - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Marlies en Gerco Peels en Rosbeek - WaarBenJij.nu Over meer verjaardagen en nog meer schorpioen - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Marlies en Gerco Peels en Rosbeek - WaarBenJij.nu

Over meer verjaardagen en nog meer schorpioen

Door: Marlies en Gerco

Blijf op de hoogte en volg Marlies en Gerco

14 November 2010 | Nicaragua, Granada

Al weer ruim een maand niets aan het Hollands front geschreven.
Niet zoveel schokkends gebeurt maar oke, een kleine update.
Tuurlijk is Gerco´s verjaardag ook gevierd, en natuurlijk met taart van het personeel.
Geen pinata maar dat vond Ger niet erg. Hoefde hij tenminste ook niet om dat ding heen te dansen.
Uiteraard kwamen er wel verschillende vrienden langs die voor de dag er na (op woensdag, onze vrije dag) geregeld hadden dat Ger, Marlies en die vrienden dus, lekker een dag bij een wat luxere lodge aan het kratermeer doorbrachten. Lekker hapje eten, biertje, zwemmen, gitaar mee. Heerlijk genieten dus.
Komt er opeens een leuke meid het restaurant binnen, met de vraag of we haar nog kennen. Ja, iets bekends, maar waarvan? Blijkt het Marieke te zijn, onze mede reisleidster van de reis Costa Rica – Panama.
Wat verschrikkelijk leuk. Eindelijk in Nicaragua met een groep, al jaren wetend dat we gingen verkassen en dat t uiteindelijk Granada Nicaragua is geworden, kwam ze even buurten.
Ook vriend Jassert´s verjaardag gevierd, compleet met dj, wat een leuk feest weer. Hij had de bovenverdieping afgehuurd, iets wat steeds vaker gebeurd. Volgende maand hebben we een 15 años, een 15e verjaardag, iets wat hier, voor meisjes dan, altijd heel groots wordt gevierd.
En hadden we vorige maand de eerste schorpioen in huis en heeft Gerco van de week de tweede het huis uit gezet (na m eerst even doodgemaakt te hebben dan), is Marlies voor het eerst geprikt door een schorpioen. Een niet al te grote en gelukkig heeft ze er niet echt last van gehad.
Het huis in NL? Dat ziet er nog steeds goed uit lieve mensen. Het voorlopig koopcontract is getekend en ze blijken de financiering rond te hebben dus we gaan vandeweek even een ticket boeken voor Marlies.
Ja, ze komt naar NL om het huis leeg te halen en alles te regelen. Gerco heeft intussen zijn laatste bankrekeningen opgezegd en zo zijn we langzamerhand de laatste financiele banden met Nederland aan het verbreken.
We houden jullie op de hoogte

• 15 November 2010 - 09:33

Tt. Hilly:

Lieve Marlies en Gerco, fijn, dat je ons hier in Ned. ook altijd laat meeleven. Vanmorgen je mail ontvangen ,dus maar gelijk even beantwoorden. Zo te lezen maken jullie het gelukkig goed, zon, vrienden, drankje enz. Maar er zal ook gewerkt moeten worden en daar wens ik jullie ook veel geluk en sterkte mee. Hier zijn we aan de winter toe, het is 's avonds al vroeg donker, maar gelukkig is het nog niet koud. Voor mijn doen heb ik het nog altijd druk, dus kom ik mijn dagen goed door. Sterkte Marlies met het leeghalen van jullie huis binnenkort! Misschien zien we elkaar nog even ? Hartelijke groet van mij !!

• 16 November 2010 - 09:53

Karin P:

Zo leuk weer , al die nieuwtjes, vooral dat Marieke op bezoek kwam, uiteindelijk komen we uit dezelfde reis . OOOOOOOIT, eens een dag , ik bezweer het jullie , staan wij ook voor jullie neus ;-))
    Bah ... het huis leeghalen, de laatste financiele banden met Nederland doorknippen... kippevel hoor... brrrr... deze keer niet alleen van wow, wat leuk dat alles goed gaat ... maar ook een beetje , wat is dit definitief ...
    Ach, vooruitkijken naar jullie zonnige toekomst in een zonnig land... het is jullie droom ... ;-) en het gaat goed

XXX

• 28 November 2010 - 20:20

Gerrel En Paul:

Hoi Gerco,

Leuk om te lezen dat jullie steeds verder inburgeren in Nicaragua!

Rond 14 september van dit jaar hebben paul en ik tijdens een stortbui, een heel fijn gesprek met jou gevoerd over leven en werken in Nicaragua. Wij zijn inmiddels terug in Nederland en willen graag z.s.m. in contact komen met een lokale advocaat uit granada of rivas of managua die op de hoogte is van kwesties zaken rond onroerend goed. Kun jij ons er één aanraden?

Gerrel@hotmail.com

Alvast reuze bedankt
    met hartelijke groet

Gerrel en Paul

• 03 December 2010 - 21:37

Hillery:

Dear Marlies and Gerco
    Alweer een zeer interesante email.Wat maken jullie toch heel wat mee zeg.Leuke verjaardagen weer achter de rug.It seems they come faster when we get older.Toch een hele hap hoor on weer Holland te komen and to clean your old home .Well there is always fam to stay in contact.Hoen alle bei gezond and well We are well in the winter.@ weeks ago in i day 15 inches of snow on the ground, and help 2 days later another20 inches.And ofcourse cold as well.That was well a little earlyfor us.But it all looks like Christmas now.It took the city to clean this well 3 days to clean it up a little and low and behold when it was all done another load.
    with me all ok.Have still a lot of trouble with my left leg which happened with my accident in the superstore on Oct.3 2009/Had a MRI on Sept 25.Results came backNov 30.Lots of cartelige damage.Now waiting for a call from the Pan-Am clinic for it all to b e re paired.Do nor look forward to that.It is still wel painfull.But other then that all is well.Time to xmas cards one of these days i guess.
    Well luidjes thanks again for all the nice mails you send.I gor an early xmas present fro,m my children.Have now Web Cam.Really enjoy that.
    Love to both of you dikke packerd and till next time.
    From it dik onder the snow in Winnipeg, Canada.
    Bye for now.