Over zangers van U2 liedjes en vooral geen taxi´s - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Marlies en Gerco Peels en Rosbeek - WaarBenJij.nu Over zangers van U2 liedjes en vooral geen taxi´s - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Marlies en Gerco Peels en Rosbeek - WaarBenJij.nu

Over zangers van U2 liedjes en vooral geen taxi´s

Door: Marlies en Gerco

Blijf op de hoogte en volg Marlies en Gerco

22 April 2010 | Nicaragua, Granada

Toch leuk als ze je weer vragen om je blog bij te werken, ´we zijn zo benieuwd naar alle verhalen´. Nou we hebben er weer een paar hoor.
In de toch al heel drukke week van Semana Santa zijn we inderdaad ook nog verhuisd naar ons nieuwe huisje. Dilemma was vrij lang of we nu wel of niet Pim, onze kat die niet van ons is, nu wel of niet mee moesten nemen. Nu, das een ja geworden, de ja van wel meenemen. Dramaatje op zich natuurlijk, gillende kat in geleend mandje, maar Pim is intussen aardig gewend en weet de daken in nieuwe straat al aardig onveilig te maken.
Na deze drukke week heerlijk een paar dagen aan het kratermeer doorgebracht. Lezen, slapen, eten, drinken, zwemmen en nog meer eten en drinken. We hadden het zo naar ons zin dat we op de 2e dag al het personeel opgebeld hebben om te zeggen dat ze nog een dagje extra vrij hadden.
Pas vrijdags dus weer open gegaan in een redelijk rumoerig centrum waar de taxistaking al enkele dagen duurde. Burgervader wil er 120 nieuwe taxi´s bij, bestaande taxivrienden 0, geschilletje dus.
De staking duurt nu nog steeds voort en de sfeer is regelmatig grimmig. Brandend autobandje, lala. We zijn vorige week zelfs een dag dicht gebleven, omdat de stenen je letterlijk rond de oren vlogen. Het is niet altijd geweldig naast het stadhuis te zitten.
Zaterdag sinds lange tijd weer een concert gehad. Jongens van Black Ace, plaatselijke rockband, hadden pas 20 keer gezegd dat een concert in Nuestro Mundo (bij velen hier ook bekend als El Balcon) toch wel bovenaan hun verlanglijstje stond.
Dus ze kwamen. Volle bak, superleuke sfeer. Met slechts 1 eis van de band: eigenaar van het lokaal zingt ook een nummertje mee. Van te voren met de band zeker 3 keer wezen oefenen ... in de kroeg dan, want het blijven leuke jongens. Afijn, met slechts 5 minuten voorbereiding voor het eerste nummer (Jealous Guy) en 20 minuten voor U2´s Where the streets have no name (Ger ging voor de gelegenheid toch maar voor 2 nummers), ging het dak er toch af.
Volgende maand komen ze weer. En of de eigenaar van het lokaal dan niet een paar nummertjes meer wilde doen. Wordt dus druk gezocht op dit moment, naar geschikte klassiekers.
I wanna run, i wanna hide ...

• 23 April 2010 - 06:40

Mam:

hqpelijk is het nu wat rustiger i.v.m.de taxioorlog.Alle dingen nog onbeschadigd na de rondvliegende stenen?Wat fijn dat jullie er een paar dagen tussenuit konden .De beloofde langere E-mail komt echt,ik ben al een tydjevolledig geveld door de hooikoorts,wat nou,het gaat wel over als je ouder wordt?ben zeker nog niet oud genoeg!veel liefs van mam

• 23 April 2010 - 06:53

Mam:

Met veel moeite had ik een lange reactie geplaatst toen de computer ge-restart moest worden,weg hele verhaal dus,nu lukt het niet meer ,nieuwe aanval hooikoorts!heel veel liefs,mam

• 23 April 2010 - 06:55

M:

toch nog goedgekomen

• 23 April 2010 - 11:34

Hilly:

Wat leuk om weer iets van jullie te lezen. Wat heerlijk, dat het jullie goed gaat. Ik zou wel eens bij jullie willen logeren, maar daar zal nooit iets van komen want ik vind het heel fijn in mijn eigen huis, rijd nog niet eens naar Dord voor een bezoekje aan je moeder. Jammer dat ze zoveel last heeft van hooikoorts. Ik weet wat dat is; vreselijk!Ik ben al oud dus heb ik er geen last meer van. maar ja, je moeder is nog jong. Sterkte voor alle moeilijkheden en geniet van alle fijne dingen.

• 23 April 2010 - 17:21

Hillie:

Hee wat klinkt dat weer allemaal goed.. En ger je hebt vast de X factor :-)
    leuk om weer ff wat te horen.. Tijd geleden..
    binnenkort weer ff op skype?

veel liefs

• 01 Mei 2010 - 20:58

Serge:

hola G y M,

alles goed?
    Hoop dat het wat beter gaat met M ! Gerko ben maandag een paar keer langs geweest...maakt niet uit en tot snel! Serge en de groeten van Hélène.

• 10 Mei 2010 - 16:52

Hillery:

Hallo lieverds
    Well a little late but stil een berichtje tereu.It is alw ays so nice to hear about all the things that you are doing .May they be funny and a little stressfull.I can really understand why you so love it there not much government interference.Boy fancy entertainment that you are having.still lots of tourists?Hope you both keep well and in good shape.How is your new abode coming along.??Wising yu both all the best and till the next letter, look fwd to it allready.Lots of love dikke knuffles to you both.

Hillery
    Canada