Over 1 of 2 keer goed nieuws en heel veel vrouwen. - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Marlies en Gerco Peels en Rosbeek - WaarBenJij.nu Over 1 of 2 keer goed nieuws en heel veel vrouwen. - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Marlies en Gerco Peels en Rosbeek - WaarBenJij.nu

Over 1 of 2 keer goed nieuws en heel veel vrouwen.

Door: Marlies en Gerco

Blijf op de hoogte en volg Marlies en Gerco

27 Maart 2010 | Nicaragua, Granada

De tijd gaat zo snel. Al weer ruim een maand geleden dat we geblogd hebben. Tis even stilte voor de (hopelijke) storm.
We hebben heel veel groepen gehad maar die periode is nu even afgesloten. Op naar Semana Santa, het Pasen van hier. Dat we hier trouwens al weer ruim een jaar zitten, dus.
Nu even wat minder te doen omdat de Nica´s hun geld voor een deel achterhouden om dadelijk tijdens Semana Santa massaal dronken te worden.
In die week sluiten we lekker zelf ook even twee dagen, die gelijk achter de toch al vrije woensdag zitten, zodat we lekker alle tijd hebben om ...
te verhuizen naar ons nieuwe huisje! Echt superleuk, 2 verdiepingen met uitzicht op de vulkaan, 2 slaapkamers, 2 badkamers (loge´s welkom), wasmachine, warmwater (voor jullie normaal, hier niet) en lekker decadent: 3 x per week een schoonmaakster (maar natuurlijk nooit zo goed als Annet), 1 x in de 2 weken een tuinman en airco in de slaapkamer.
Foto´s volgen.
Trouwens, na Semana Santa, ook weer 3 daagjes vrij, het huisje bij het kratermeer is alweer geboekt.
Verder staan onze Nederlandse vriendinnen Cora, samen met Gin & Tonic (en zij weten wel wie we bedoelen, haha) sinds kort voor de deur. Kijken of deze schattige snoetjes nog wat meer volk naar het balkon trekken.
En dan al die andere vrouwen! Twee dagen, buiten openingstijd, de bovenverdieping verhuurd voor een vrouwenseminar, compleet met drankjes en eten. Eerste dag was nog betrekkelijk rustig, de tweede dag toch weer binnen 20 minuten 49 man (vrouw) van een complete maaltijd voorzien. Over de volgende reservering is alweer gesproken! Superbien!
Maar het gaat natuurlijk niet altijd goed. Zaterdag 6 maart gewoon heel de avond zonder stroom gezeten. Ja, koken bij kaarslicht, dat wel, maar dan preferen mensen toch om de pizza-bezorgdienst te bellen en zijn wij dus maar vroeg dicht gegaan. En, Flippie de schildpad, Gerco´s trouwe metgezel van de afgelopen 29 jaar, het laatste jaar in goede handen bij Joep, heeft afgelopen donderdag dan toch het loodje gelegd.
Erg oud voor het soort schildpad die hij was. Maar hij heeft de eerste lentezon na zijn winterslaap nog meegemaakt, aldus Joep.
Met de gemeente is trouwens ook niet alles goed. Nog steeds (hoe krijg je het verzonnen) zijn die afgesloten van het water. Rekeningetje niet betaald? Geen idee, haha, maar feit is nog steeds dat de politiebewaking van het stadhuis iedere dag een gallonetje water bij ons komt bietsen.
Hebben we verder een aanvraag voor een diner voor 30 man op zaterdagOCHTEND HALF 4 !!! Na de laatste Paasmis !! Maakt niet uit, doen we gewoon. En ... heel misschien hebben we ons huis in NL wel verkocht !!!!
Vamos a ver. Zou super zijn !

• 28 Maart 2010 - 06:33

Laura Markesteijn:

Hey Marlies en Gerko,

Leuk weer even wat van jullie te horen.Ik lees de verhalen altijd met plezier.Fijn dat jullie een nieuw huis gekocht hebben.en fijn dat alles zo goed gaat.mmmm 49 vrouwen!!! da's best heftig wat n kippenhok zal dat geweest zijn hahahaha.
    Nou alvast n hele fijne semana santa.
    Groetjes Laura

• 28 Maart 2010 - 08:23

Rox En Jara:

Gefeliciteerd met jullie nieuwe huisje!!!!! ben benieuwd naar de foto's!

En gecondoleerd met je trouwe vriend ger...

En weer super dat jullie huisje verkocht is hier in dit kikkerlandje!!!

Succes met paasochtend wat ik toch eigenlijk echt wel nacht vind!!!!

Dikke kussen van ons!!

• 28 Maart 2010 - 09:58

Lia:

Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis. Als het even gaat lukken kom ik zeker dit jaar bij jullie logeren.

• 28 Maart 2010 - 11:15

Jet En Lex:

Hoi Gerco en Marlies,

Sterkte met je verdriet om je trouwe vriend de schildpad, maar je bent bij Marlies in goede handen.

Heerlijk dat het zo goed gaat met jullie restaurant maar ook veel succes met het verhuizen naar de nieuwe woning.

Hierbij ook ons privemail: harrysplace@hotmail.com

Dikke kus Lex en Jet

• 28 Maart 2010 - 13:20

Mam:

De beschrijving van jullie nieuwe huis klinkt goed,succes met de verhuizing en geniet van een paar vrije dagen.Uitgebreide mail volgt nog,dikke kus,mam

• 28 Maart 2010 - 15:58

Jeannette:

Hoi Marlies en Gerco,
    Heb weer genoten van jullie nieuws. Al weer een jaar aldaar, snel he! Knap hoor wat jullie zoal gedaan hebben.
    Geniet van Semana Santa!!
    Groetjes
    Jeannette

• 28 Maart 2010 - 20:24

Bert En Mirjam:

Heerlijk om steeds weer die blogs te mogen lezen.
    We genieten er elke keer weer van.
    groet en veel liefs van ons x

• 29 Maart 2010 - 01:24

Hillery:

Hallo luidjes
    What an interesante blog always.What maken jullie toch heel waat mee.Never a dull moment.Leuk zeg dat je nu ook een huisje hebt things are looking up.Hopen op visitors sometime from Holland??
    Het is toch wel wennen aan al die situaties met water and stroom etc.Maar ja dat ben je nu wel gewend.Je ontmoet toch ook heel wat verschillend mensen uit elk deel der wereld.Hoe is het met het Poezenkind??.Geen bloodbaths happening??
    we are having a lot warmer weather and winter is luckely gone.
    Nog wel 20 onder nul a few days ago but it is nicely waarming during the day.
    I am feeling a lot better have gained all the weight that i lost after the operation all back and feel great.Just had my last bloodtests and all is OK.Makes me feel good.
    well this is it for now
    .till next time
    Lots of love,knuffels from me.
    thanks for your little eamil the other day Marlies.

Hugs and XXXOOOXXX
    tante Hilly CANADA

• 29 Maart 2010 - 20:51

Eva:

Ik vroeg me af of jullie gasten slaapkamer ook airco heeft... ;)

Kussies en knuffies!

• 31 Maart 2010 - 09:17

Annet:

zo das effe gelee he!
    maar gefeliciteerd met jullie nieuwe huisje he! super hoor en dan ned. hoop ik verkocht! dat zou helemaal geweldig zijn en zielig he schildpad niet meer ahhhhhhhh. ik ga morgen weer voor een paar daagjes een winterslaap doen voel me net een mol in het hol haha, maar hoop zaterdag weer bij de mensen te zijn. no 3 is klaar nu
    liefs van ons allemaal he