Brrr .... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Marlies en Gerco Peels en Rosbeek - WaarBenJij.nu Brrr .... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Marlies en Gerco Peels en Rosbeek - WaarBenJij.nu

Brrr ....

Door: Marlies en Gerco

Blijf op de hoogte en volg Marlies en Gerco

28 Januari 2010 | Nicaragua, Granada

Jullie gaan het toch niet geloven, maar het is echt zo.
Regelmatig is het hier ’s avonds gewoon fris geweest, en zeker als die stevige wind er weer was.
Graadje of 25, maar dus koud als je dik boven de 30 gewend bent.
De bijgesloten foto bewijst het, Marlies moest gewoon handschoenen aantrekken (of was ze toen ergens anders mee bezig?)
Ja, die was echt leuk. Krijgen we gewoon een (iets verlaat) kerstpakket opgestuurd. Weet je wel hoe lekker het is om na zo’n lange tijd weer eens je tanden te zetten in een stroopwafel. Of in Engelse drop. SMULLEN!
En dan al die andere kadootjes. Zeer goed van pas komende ovenwanten (de oude waren echt versleten), een keukenschort, boek, ga zo maar door. Dank je wel lieve pa, ma, (schoon)zus, broer, zwager(s), nichtje en neefjes! Echt een superleuke verrassing!
Voor de rest is het hier echt hoogseizoen. Naast alle loslopende toeristen hebben we nu ook een deal lopen met een grote reisorganisatie die enkele keren per week een flinke groep afzet die wij van voer moeten voorzien. Mooi meegenomen! En ook andere reisgezelschappen weten ons nu regelmatig te vinden. Van de week weer een groep Canadezen, 1 van 17 Duitsers en onze lieve Eva kwam ons ook weer verblijden met 20 Nederlanders. Thanx lieverd! De salsales nadien was ook weer erg leuk. En welkom terug in Granada. Wanneer gaan we weer zingen?
En daarnaast het oh zo gewone Nica-leven. Vorige week toch weer grote ophef op straat hiervoor. Blijkt paardlief gewoon echt niet meer verder te willen. Bekijk het maar! Kan je lekker met 4 man aan me gaan staan te trekken maar ik doe het niet meer. Hilarisch.
We vermaken ons wel. Tot snel.

• 28 Januari 2010 - 22:25

De Reemertjes:

Hey Marlies en Gerco,
    Lang niets van ons laten horen maar wel steeds jullie verhalen gelezen. Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. En super dat de zaken zo goed gaan. En wij snappen dat 25 graden ook echt heel koud is, vooral als het hier ietsie pietsie kouder is :)
    Wij moeten nog 2 daagjes met de kraam open en dan zit ons winterseizoen er weer op. Mogen half maart weer verder aan het werk. Hadden jullie nog op onze site gezien dat we de kraam helemaal opgepimt hebben? In februari gaan we de binnenkant doen. Anders verveelt George zich zo :)
    Nou niets meer te melden. Geniet van alles.
    Veel liefs van de Reemertjes

• 29 Januari 2010 - 08:06

Rox:

Wij willen het ook koud hebben met een graadje of 25!!!!!!

Weer dikke kussen!

Enne Marlies: staat je goed!!!!!

O enne..... volg week kraam voor koninginnendag bestellen, moet ik ook voor jullie reserveren?;-) gezellig joh!

• 29 Januari 2010 - 08:53

Karin:

Heekes,

KOUD .... een graadje of 25 , hoogzomer noemen ze dat hier !!!!

Leuk verhaal in de Vriendin, was er nog niet toegekomen om te reageren
    Heerlijk jullie verhalen te lezen, ik geniet.
    Heb eindelijk een selectie van de fotos van Costa Rica laten uitprinten en ook dat is genietend terugblikken, iedereen weer eens in beeld te hebben

Kus

• 06 Februari 2010 - 18:02

Hillery:

Hallo koudkluemen.Je bent verwend met dat warme klimaat.Watdacht je van hier een paar dagen of week met 35 tot 45 C onder nul met wind van 50 tot 80 Km??Maar nu wel iets beter.Wel heel veel snow er by nu.Het weer bericht is voor zo,n 25 cm er by this weekend .and the city is just been cleared from the last big snow fall.But it now Feb. we can count up to warmer weather coming ??? ha.ha
    I am doing fine have put on some weight and feel good, hopen zo doorgaan.What a nice picture Marlies met dat apron and mitts.Staat je goed.Leuk to get so many differnt groups of people, i guess you are really becoming bi lingual met all those different groups.It started to snow allready.Have to go grocery shopping yet and also to put some gas in the car, incase we get snowed in, would not be the first time ha ha.
    well nice to hear you are both doing well.It is al ways a pleasure to get your news letter with all the latest news and anecdote.This the horse finally moved??
    Wel this is it for now, looking fwd to the next one.
    Love of love knuffell for both of you from me in Canada.What a wonderfull invention a computer and email.
    Love
    tante Hilly