Slachtpartij in de badkamer! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Marlies en Gerco Peels en Rosbeek - WaarBenJij.nu Slachtpartij in de badkamer! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Marlies en Gerco Peels en Rosbeek - WaarBenJij.nu

Slachtpartij in de badkamer!

Door: Marlies en Gerco

Blijf op de hoogte en volg Marlies en Gerco

08 Januari 2010 | Nicaragua, Granada

Heeft ons spook ons al een poosje met rust gelaten , worden we weer geconfronteerd met moordpraktijken…
Ah, niet alleen daar trouwens, maar die slachting vond toch werkelijk plaats in de badkamer.
Eerst de jaarafsluiting maar eens vertellen.
Dinsdag 29 december, de laatste dag dat we open waren, afgesloten met de beste omzet ooit. Mooi einde!
En woensdag, na de laatste kleine klusjes, door Rafael afgezet bij San Simian, een lodge aan het kratermeer van Apoyo.
Lunchje gedaan, biertje gedaan en toen min of meer direct in de hangmat gedoken om de ontspanning over ons heen te laten komen. Nou, das wel gelukt hoor. We hebben woensdag niet eens de meegebrachte
boeken gebruikt. Beetje zwemmen maar vooral lekker hangen en genieten van de omgeving. Super! ’s Avonds, voor ons huisje vlak aan het water, lekker een flesje rosé buitgemaakt en vroeg ons bedje in. Leuk huisje trouwens, met de douche buiten tussen de planten (jaha, wel omringd door een muurtje hoor). De 31e weer heerlijk relaxed en ’s avonds weer terug naar Granada. Helaas konden we geen 2 nachten blijven, het was volledig afgehuurd, maar thuis hebben we ons zeker ook vermaakt. Na weer een hele dag heerlijk buiten, dus bekaf, zijn we gewoon om 10 uur in slaap gevallen om om 12.10 wakker te worden van te vuurwerk. Gelukkig Nieuwjaar!
Nu weer aan het werk dus en het gaat goed. Slechts 1 dag wat minder, maar je hoort ons niet klagen. Altijd wat te beleven hier. Ook met het personeel, wat soms echt haar best doet om creatief te zijn.
Hoe maak ik een gekookt ei weer warm. Haha. !!! BAF !!!! En de magnetron werd vervolgens grondig gereinigd.
Ook krijgen we wel eens kadootjes. Dit keer ’s morgens vroeg. De achterdeuren van ons huisje doen wij nooit dicht, veels te benauwd. Het hek wel, maar poes(soms)lief had weer een manier verzonnen om het met touwen beveiligde hek (de tralies staan ver uit elkaar) te overwinnen. Muis, zonder kop, toch het leukste aan een muis, dank je poes Pim, heerlijk zo ’s morgens vroeg in ons huisje. Was er bijna op gaan staan.
Maar dan die slachtpartij. Ook ’s morgens. Onze badkamer is een stenen gebouwtje onder een afdak naast onze overdekte buitenkeuken. Moet je wel eens plassen ‘s morgens. Komt dezelfde dader van de vorige moord triomfantelijk likkebaardend de badkamer uit. Weet je al dat er iets aan de hand is. Nou, de vrolijk gekleurde veertjes dwarrelden nog in het rond, maar slechts de vleugeltjes en wat spettertjes bloed aan de muur getuigden van het feit dat hier een knokpartij had plaatsgevonden waarin onze vierpotige vreetschuur overduidelijk de winnaar was.
En ze krijgt toch echt te eten hoor, die poes, die nog steeds niet eens van ons is, maar wel bij ons woont.
Ach ja, en is het bij jullie koud, bij ons is het hier soms fris. Graadje of 25!
Toedels!!

• 09 Januari 2010 - 09:01

Lia:

Fijn dat het bij jullie nu goed gaat met het restaurant. Pim is er vast ook blij mee vandaar al die leuke cadeautjes.
    Veel liefs Lia en tot mails of skype

• 09 Januari 2010 - 09:39

Annieck:

Katten hier ook genoeg, maar gelukkig (nog) geen slachtpartijen. Ik zit weer ff in Egypte en ben ook van de zon aan het genieten, heerlijk he, dat graadje of 25 ;)
    Jullie houden het prima vol daar, ga zo door en blijf vooral lekker genieten! xx

• 09 Januari 2010 - 10:41

Roxane:

nou het valt mee... gevoelsmatig -10.. goed te doen hor grrrrrrr

Nog de beste wensen!!!!

Dikke kus Rox

• 09 Januari 2010 - 15:43

TT.Hilly:

Ik verwachtte heel wat geheimzinnigs en veel bloed van die slachtpartij! Gelukkig viel het een beetje mee.
    Ik wens jullie een gezond en succesvol jaar met heel veel eetklanten ! Kus

• 09 Januari 2010 - 21:21

Hillery:

Hallo vacantie gangers.Heerlyk weer wat van jullie te horen.Wat een belevenissen allemaal.Toch wel een zeer interesting time. The temps here are a little colder you might say.What do you think of 49C below 0 with the windchill that is.But it is warming up according to the weather forecast.I am gettin better.Lots of friends are dropping by bringing food.Have lost about 7 Kilo and i was not all to fat allready.My son is comiing tomorrow for a few days so have made Dr. Appts.Am heeling OK and all is working OK.So this is it for this time.Take care and what a cat die je hebt foei.
    Dank for the good wishes .To both of you lots of love, knuffels and till next time
    Bye for now.

tante Hilly from it what upwarming Canada

xxxoooxxx

• 10 Januari 2010 - 12:52

Marcella:

hola Gerco,

Si desgraciademente aqui hace mucho frio.
    Maar ik kom in februari weer terug, voor 3,5 week, en ik ben op zoek naar een leuke verblijfplaats. Weet je misschien iets? Je kan me mailen op: marcella.nica@hotmail.com

groetjes, Marcella

• 10 Januari 2010 - 13:02

Eefje Van De Brug:

Hallo Gerco en Marlies,
    In de vriendin las ik het stuk over jullie Nicaragua avontuur. Wat gaaf zeg! Ik vertrek dinsdag naar Guatemala om vrijwilligerswerk te doen, daarna ga ik rondreizen..Wie weet kom ik ff langs om een happie bij jullie te eten :)
    Groetjes Eefje

• 11 Januari 2010 - 17:32

Miranda De Jong:

Hoi Gerco leuk dat stuk dan jullie schreven in vriendin ik liep op school gelijk na je zus om het blad te geven .heel veel geluk nog samen daar gr Miranda

• 20 Januari 2010 - 11:42

Lotte:

Hallo! Ik heb je artikel gelezen in de Vriendin en vond het erg leuk! Ik vertrek vrijdag samen met mijn vriend voor een half jaar naar Nicaragua, Granada! Wie weet tot daar!

Groetjes,
    Lotte