Over aangiftes en stratemakers - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Marlies en Gerco Peels en Rosbeek - WaarBenJij.nu Over aangiftes en stratemakers - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Marlies en Gerco Peels en Rosbeek - WaarBenJij.nu

Over aangiftes en stratemakers

Door: Marlies en Gerco

Blijf op de hoogte en volg Marlies en Gerco

03 November 2009 | Nicaragua, Granada

En of het lang geleden is. Ondanks de niet zo drukke tijd in het restaurant hebben we het behoorlijk druk gehad met duizend andere dingen. Ten eerste houdt het huis in Nederland ons nog steeds druk bezig.
Het staat nu leeg en moet gewoon snel verhuurd, maar liever verkocht worden, anders gaan we redelijk in de rode cijfers en daar hebben we natuurlijk geen zin in. Het staat intussen op zo’n 7 verhuursites en we hebben het via een makelaar in de verkoop staan. Al een paar bezichtigingen gehad maar daar houdt het ook mee op. Verder zijn we op vrijdagavonden met een biljardtoernooi begonnen, wat heel leuk aanslaat.
Iedere vrijdag hebben we toch wel 16 man die strijden om de titel “kampioen van Nuestro Mundo”. Leuke ingeving: deelnemers betalen 20 cordobas (1 dollar) en de winnaar van de avond gaat er met de pot vandoor, toch iedere vrijdag een potje van een 3 dagen salaris voor iemand van hier.
De weekwinnaars strijden uiteindelijk om de kampioen van de maand (oktober is nu bekend) en van die maanden wordt er 1 uiteindelijk kampioen van Nuestro Mundo compleet met bier en beker.
Verder hebben we een aantal weken geleden ons eerste vrijgezellenfeest gehad, wat hier overigens wel anders gaat hoor. Het stel komt samen met familie en vrienden (dit stel had het balkon afgehuurd) en eet en drinkt gezamenlijk en op een gegeven moment gaat de aanstaande bruidegom, ten overstaan van iedereen, officieel op zijn knieen, vraagt de a.s. bruid en geeft haar de ring. Erg leuke sfeer, zeker ook omdat we al het licht op het balkon hadden uitgedaan en er alleen maar een hele boel kaarsen brandden.
Een minder leuke kant van een bar restaurant hebben is dat je ook wel eens vervelende mensen over de vloer hebt. Meestal gaan die vanzelf weg als je ze juist benaderd maar helaas is dat 1 keer niet gelukt een paar weken geleden en kwam het tot een klein handgemeen tussen een drugsverslaafde en Gerco. Uiteindelijk de deur uitgewerkt is deze Noord Amerikaan later die avond opgepakt door de politie en hebben we officieel aangifte gedaan. Gerco moest zelfs vorige week op de rechtbank komen om de Amerikaan een brief te laten tekenen waarin staat dat hij ons pand nooit meer mag betreden en anders meteen weer gearresteerd word. De politie hier is echt geweldig! We hebben al zoveel aan hen gehad. We hebben het geluk dat we naast het stadhuis zitten dus daar is altijd politie dus als er eens een keer een zwerver niet snel genoeg weg is, zijn die nooit te beroerd om ze even voor ons weg te jagen. Toppie jongens!
Ah, jullie moeten trouwens allemaal de “Vriendin”van week 53 kopen. Staat een interview met Marlies in over de emigratie. Erg leuk verhaal geworden en weer een leuk stukje gratis reclame.
Wat ook (bijna) een gratis stuk reclame is, is het feit dat we van de gemeente hier een half jaar lang 2 grote spandoeken (ter breedte van de straat) op mogen hangen in de stad. Hebben we geruild tegen het laten maken van de straat (belangrijke doorgaande route in de stad) hier recht tegenover het restaurant. Daar lag al weken een gapend gat van enkele meters wat door de gemeente niet gerepareerd werd omdat er domweg geen geld voor is. Hebben wij aangeboden de reparatie te betalen mits wij 6 maanden lang 2 van die doeken voor niks op mogen hangen. Zeggen ze nog ja ook, dus contract gemaakt en hangen maar. En tuurlijk is het maken van dat gat een stuk goedkoper als 2 manta’s een half jaar lang. Goeie deal!
Hebben we ook nog een nieuwe kokkin waar we heel erg tevreden over zijn en zijn we zelf ook regelmatig in de keuken te vinden waar het best wel eens zweten is als 10 verschillende gerechten van 1 tafel in 1 keer de deur uit moeten, de volgende bon al weer voorbereidend.
We redden ons wel! Tot de volgende keer!

• 04 November 2009 - 10:13

Leo:

Hallo luitjes,

Jullie maken tenminste wat mij. Het is jammer dat ik heimwee heb en Deze saaie doch mooie stad niet kan missen anders had ik graag jullie nachtburgemeester willen zijn. Ik blijf het nog steeds knap vinden wat jullie doen.
    Hier gaat het nog steeds z'n gangetje heb een paar leuke optredens gehad. Verder hebben we niet zoveel wer kmaar, ik ga via bas de zwart wat kerst nummers zingen op de Kerstmarkt. Verder hobbelen Hester en ik maar een beetje aan. ben blij dat ze haar eigen huis heeft zit er zelfs over na te denken om weer vrijgezel te worden. Love is strange aan de andere kant denk ik wie moet dan later mijn luiers verschonen en wie rijd mij rond. What ever will be will be. Heb verder niet veel meer te melden. EEn dikke kus schatten and i see you when i see you.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Leo

• 04 November 2009 - 11:07

Cora:

Ha Mensen,

Wat een leuk verhaal weer, die vriendin ga ik zeker zien te bemachtigen. Wat leuk dat de poolavond zo goed loopt, minder dat Gerco die ervaring had maar dat is gelukkig ook weer opgelost door de grootste vriend de Politie. Mensen geniet van dat schitterende land want dat is het. Ik geniet hier van de herfst en denk iedere dag aan NI ;-). Zodra het weer mogelijk is hoop ik jullie weer met een bezoek te vereren.

Liefs Cora

• 04 November 2009 - 11:38

Annet:

hoi hoi
    zo eindelijk weer eens een bericht van jullie!
    en wat voor een jeetje op de vuist en gratis reklame maar wel leuk verder allemaal!
    ja jullie huisje is balen he ik hoop dat er snel reactie komt!
    En hoop dat er nu weer drukke tijden aanbreken voor jullie hoor
    liefs annet

• 05 November 2009 - 14:15

Mam:

het meeste van wat jullie schrijven wist ik al van het telefoontje ,toch leuk om het te lezen liefs ,mam.

• 06 November 2009 - 22:24

Wilfred:

Hoi, misschien een beetje te zakelijk, maar wat is het voor een huis en wat moet het kosten? heb misschien huurders of een koper. Mail me even prive. Verder ben ik helemaal niet jaloers op jullie. wel hartelijke groeten.

• 08 November 2009 - 17:51

Hillie:

Heee,
    leuk dat skype het weer deed op mijn verjaardag...
    jammer dat hij het nu weer niet doet!!!
    Leuk verhaal weer zeg.. Altijd ff leuk om te lezen hoe het daar gaat.
    veel liefs...
    Hillie

• 12 November 2009 - 22:34

Hillery:

Hallo you 2
    Altyd zo gezelligom weer wat te horen vanuit het warme Zuiden.Je bleeft toch heel wat iedere keer.wish i could zo even overwippen and to take a good look. it sure looks interesting.
    Gerco also a belated Bday wish for you with a kiss and hugs.You look terrific sitting behond that nice cake.
    Smart idea for that biljard table zeg. Lots of fun with it, and hopen no more druks for fight.I am feeling a little better after my accident.Have now a an Attorney to sue the store.
    well this is it for today.wishing you lots of love happyness.
    xxxoooxxx
    tante HIlly