Dilemma dilemma - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Marlies en Gerco Peels en Rosbeek - WaarBenJij.nu Dilemma dilemma - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Marlies en Gerco Peels en Rosbeek - WaarBenJij.nu

Dilemma dilemma

Door: Marlies en Gerco

Blijf op de hoogte en volg Marlies en Gerco

11 Maart 2009 | Nederland, Dordrecht

Hoi Hoi.
Nog even een laatste berichtje uit Nederland.
Morgen hopen we dan eindelijk te vertrekken naar Nica.
De laatste 2 maanden waren zeer hectisch zoals we al schreven.
De laatste weken zo niet nog meer.
Naast al het geregel waar we al iets over verteld hebben kregen we echter nog een aantal zaken over ons heen.
Iedere emigrant weet dat het allermoeilijkste van emigreren het afscheid nemen is van met name je beste vrienden, broers, zussen en natuurlijk in de eerste plaats je ouders.
We zagen dus al heel lang op tegen die laatste groet en kus die we hen zouden geven.
Tranen zouden er zeker rollen.
Ook dat wisten we.
De schok kwam echter toen wij zo'n 4 weken geleden het bericht kregen dat de moeder van Gerco een kwaadaardig tumor bij zich had.
Zou onze droom (voorlopig) uiteen spatten?
Er zou snel een zware operatie volgen die echter een aantal dagen werd uitgesteld omdat het niet goed ging met haar hart.
Het werd spannender en spannender.
Gelukkig volgde de operatie alsnog en kregen wij gelukkig vorige week dinsdag het geweldige bericht dat in principe alle tumoren verwijderd zijn.
Haar hart ging ook weer goed al wordt deze wel in de gaten gehouden.
Met een goed gevoel brachten we met het hele gezin Rosbeek en aanhang een superweekend door in Preston Palace, ter ere van het 45-jarig huwelijk van Ger's ouders en de aankomende 80-ste verjaardag van Pa Rosbeek.
Flink uitgedijd gingen we de laatste 3 dagen in Holland in.
De laatste mensen gedag zeggen.
Nu werd het echt spannend.
En toen kwam vandaag.
We zouden zus Annette, zus Hillie,
Mam Peels en Ger's ouders nog even gaan knuffelen en gaan.
Telefoon; Ger's moeder: niet schrikken maar je vader ligt in het ziekenhuis, zijn hart, hij moet blijven.
BAF!!!!
Van Marlies' moeder direct naar het ziekenhuis.
Weer dat dilemma; gaan we wel of niet, wat als het fout is...
Het werd een hele lange zware dag van welke we al wisten dat ie zwaar zou worden maar zo zwaar?
Gekke pa. Hij zei het als eerste al tegen de broeder.
"Dat kan niet hoor want mijn zoon gaat morgen emigreren".
Vanavond nog met de zaalarts gepraat.
Wat moeten we doen.
Uiteraard nul beloftes. Daarvoor moeten er nog een aantal onderzoeken komen.
Met pa gepraat, evenals met de rest van de familie.
Het vertrouwen is er dat het ergste is geweest.
Hij is in goede handen.
Dan toch niet langer blijven om andere uitslagen af te wachten.
Dilemma dilemma.
Pa vond dat we moesten gaan en dat meende hij diep uit zijn hart.
Niet omdat dit onze toekomst uit zou stellen maar omdat het goed komt.
De zaalarts overtuigde ons.
Over dotteren of bypasses wordt voorlopig al helemaal niet gepraat.
We gaan in principe maar wachten nog even af.
Morgenochtend om 5 uur mogen we het ziekenhuis nog even bellen.
Of pa nog steeds zo rustig is,
Dat zullen we ook om 9 uur nog even doen.
Tien minuten voordat we opstijgen.
Maar in principe gaan we.
Morgen.
We houden jullie op de hoogte.

• 11 Maart 2009 - 22:31

De Reemertjes:

ook vanaf hier, snik snik. we gaan je missen en heel veel sterkte met je (schoon)vader
    dikke kus george helen en romy
    het gaat jullie goed!!!!

• 11 Maart 2009 - 22:47

Floor:

Beste Ger en Mar een heel goede reis
    namens ons
    Als alles goed mag gaan met Cor en Ank zullen wij wel een oogje in het zeil houden
    Ria en Floor

• 11 Maart 2009 - 22:52

Claas:

oh mijn goedheid. Dit maakt het allemaal wel heel spannend, lieverds! I'll keep my fingers crossed.
    Vaya con Dios

Liefs van Claas

• 11 Maart 2009 - 22:54

Nikol:

Wat worden jullie op de proef gesteld zeg! Ik hoop dat jullie met een heel goed gevoel kunnen opstijgen morgen.
    Geniet geniet geniet!!

• 12 Maart 2009 - 06:01

Wim R:

Vandaar

Ik vind jullie wel in Nica is er ook nog een minder openbare manier om even samen te communiceren? Oh ja ...ik wens jullie veel wijsheid en geluk,,,,

• 12 Maart 2009 - 07:03

Karin En Gerrit :

Lieve Marlies en Gerco,

Jeezes ....alsof het allemaal al niet moeilijk genoeg is ... ik heb met jou Gerco gepraat over jullie plannen lang voor jullie vertrokken ... en toen reeds waren je ouders het moeilijkste om achter te laten .... toen het nog helemaal niet aan de orde was .... verdorie... ik voel zo met jullie mee en voel de verscheurende keuze die jullie moeten maken ... Fingers crossed voor de gezondheid van hen ...we hopen dat alles stilletjes goedkomt en dat jullie mooie plannen allemaal uitvoering kunnen vinden ... Ik blijf zeker volgen... Het ga jullie goed in Nica.... Binnen anderhalf uur ... als alles meezit gaan jullie... en weet je ik krijg hier ook tranen in mijn ogen ......... heel veel succes ginds...

Dikke kus en dikke knuffel

Karin en Gerrit

• 12 Maart 2009 - 07:04

De Reemertjes:

hey gerco en marlies,
    vindt het fijn dat ik je nog ff gedag heb gezegd. pffff wat spannend allemaal. kus van ons.

ps mededeling voor Wim R: in het vorige bericht van Gerco en Marlies (werkloos, dakloos...) staat het emailadres dus je kan ze persoonlijk ook mailen/skypen!!!

• 12 Maart 2009 - 08:10

Lia En Gerald:

Lieve vrienden.
    Helpen met een dergelijk dilemma kunnen we niet of nauwelijks. Hooguit een beetje spiegelen. Maar een vertrek, onder welke omstandigheden dan ook, blijft zwaar. Ook al heb je de keuze al gemaakt om te gaan.
    Hoewel het natuurlijk voor ons vieren een beetje inboeten aan privacy was de afgelopen 2 weken, vonden wij het erg leuk jullie over de vloer te hebben. Nog wat vertroetelen, wat leuke dingen gedaan. Nog even van elkaars gezelschap genoten.
    We wensen jullie de komende 2 maanden alles goeds toe. Daarna zien we jullie op onze bruiloft en er voor of erna ook nog! (Moeten nog steeds poolen ook, hahaha).
    Op het moment dat we dit schrijven stijgen jullie net op, als het goed is.
    Het gaat jullie goed!
    Dikke kus van ons!

• 12 Maart 2009 - 10:49

Ron:

Hopelijk is alles goed afgelopen, is de beslissing niet moeilijk geweest en zitten jullie op het vliegtuig naar het verre Nica. Heel veel succes daar met het volgen van jullie droom

• 12 Maart 2009 - 12:08

Roxane:

jongens een hele goede reis en ik hoop dat alles goed komt met jullie (schoon)pa...

een hele dikke knuffel en tot in mei..

Groetjes Roxie

• 12 Maart 2009 - 12:48

Annet:

jeetje las het net pas.
    hoop dat jullie nu in het vliegtuig zittendan is het met je pa ook goed.
    hadden jullie zakdoeken genoeg?
    succes daar he en volg het op de site
    groetjes annet

• 12 Maart 2009 - 17:47

Carla:

We hopen dat jullie een goede reis gehad hebben en dat je wat bij gekomen bent van de enorme hectische dagen.
    Veel succes daar met alles en we blijven jullie belevenissen volgen via de mail.
    Veel liefs Gerard en Carla

• 12 Maart 2009 - 20:13

Laura:

ppfff, wat een verhaal.
    dat verwacht je ook allemaal niet.
    ik wens jullie veel sterkte met alles.
    groetjes laura

• 12 Maart 2009 - 21:08

Ma En Annette:

Lieve schatten

Het was een zware dag vandaag.
    Pa erg emotioneel,en bleef pijn houden op rug.
    Vanmiddag zag hij het zelf allemaal niet meer zitten,en leek de moed op te geven .
    Vanavond beter nieuws:bloedwaarde gezakt,pa niet emotioneel en geen pijn meer.Als hij zich morgen net zo goed voelt als nu,mag hij misschien naar cardiologie.
    Maar eerst krijgt hij nog echo van hart .

Dikke kus van ons