Werkeloos, dakloos, autoloos en huisdierloos - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Marlies en Gerco Peels en Rosbeek - WaarBenJij.nu Werkeloos, dakloos, autoloos en huisdierloos - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Marlies en Gerco Peels en Rosbeek - WaarBenJij.nu

Werkeloos, dakloos, autoloos en huisdierloos

Door: Marlies en Gerco

Blijf op de hoogte en volg Marlies en Gerco

02 Maart 2009 | Nederland, Dordrecht

Hallo allemaal!
Daar zijn we eindelijk weer.
Ruim anderhalve maand na ons laatste bericht melden we ons maar weer eens.
Er is heel veel gebeurt, zoals jullie begrijpen en we hadden die anderhalve maand ook echt nodig om alles te regelen.
Waar zullen we beginnen?
Na terugkomst uit Nica eerst Spaans maar weer eens opgepakt met een privelerares. Viel niet mee, maar we doen ons best en gaan het dadelijk in Granada ook maar weer oppakken.
Het huis is per 1 maart verhuurd, gelukkig gemeubileerd maar goed, al je privezooi moet er nog wel uit.
Dus boeken inpakken, cd's uitzoeken, welke mee, welke niet, foto's weg.
Uitschrijven gemeente, ambassade, opzeggen ziekenfonds maar wel een expatverzekering regelen. Tussen de bedrijven door uiteraard nog even de belastingaangiftes, enz, enz.
Echt heel druk. Blij dat Marlies al niet meer werkte en Gerco in januari nog maar anderhalve week hoefde.
De auto verkocht, huisdier Flippie (onze trouwe schildpad) naar zijn nieuwe baas en natuurlijk het afscheid nemen van zoveel vrienden en bekenden.
Om onszelf nog even te treiteren zijn we ook nog even in Finland en Estland geweest (min 20, brrrr), op bezoek bij vriend Ahmet. Wel supermooi daar hoor. Wandelen door sneeuw en over bevroren meren.
Maar ja, wie weet de laatste keer sneeuw voor ons. Alhoewel, Argentinie is ook een optie, haha.
Afijn 12 maart vliegen we dus.
Diana volgt ons 2 weken later en dan gaan we maar eens echt beginnen.
De eerste 2 nachten slapen we in het hostel , maar dan is ook ons huisje klaar.
Nu dus maar weer even een update naar jullie dan mailen we van de week wat meer.
By the way: ons vaste telefoonnummer is uiteraard niet meer bereikbaar.
Wij zijn tot en met 11 maart bereikbaar op 06-57421498 (Gerco) en 06-23796972 (Marlies). Vanaf 11 maart, maar natuurlijk nu ook al, kun je ons bereiken via marliesengerco@gmail.com of via Skype.
En oh ja, haha, om jullie alle zorgen weg te nemen.. we hebben een dak boven ons hoofd hoor, we slapen zolang bij onze lieve vrienden Gerald en Lia!
Tot snel!

• 02 Maart 2009 - 18:14

Gerald:

We zijn blij jullie inhuis te hebben hoor! We moeten jullie straks lang genoeg missen; in ieder geval tot mei....

• 02 Maart 2009 - 20:27

De Reemertjes:

hey marlies en gerco,

jeetje nog heel eventjes hier in Nederland, terwijl ik dit schrijf krijg ik helemaal de kriebels......terwijl wij gewoon hier blijven en jullie vertrekken!!!!
    in ieder geval geniet van die laatste dagen in Nederland, veel sterkte met afscheid nemen (want das denk ik best moeilijk want tjaaa nu gaat het toch echt gebeuren!!!)
    het is fijn om te lezen dat alles geregeld is (huis verhuurd, auto vekocht enz) dat geft denk ik wel veel rust.
    wij wensen jullie in ieder geval heel veel succes met jullie hostel en wij hebben er echt vertrouwen in.
    jullie moeten wel blijven schrijven (en foto's op een site zetten!!) zodat we op de hoogte kunnen blijven want ondanks dat wij zo'n avontuur niet aandurven zijn wij wel trots op jullie en gunnen jullie al het geluk en succes.
    heel veel dikke kussen en veel liefs van de reemertjes.
    oja alvast een goede vlucht toegewenst.
    tot mails!!!!!

• 03 Maart 2009 - 00:10

Joan:

Heyy luitjes,

Dachtal...het is zo stil ;-)...waar zijn ze nou? Daar? Hier?
    Super dat jullie ff in het Hoge Noorden zijn geweest. Mooi he en wel apart dat je in allerlei voertuigen over die meren kan sjezen...hier zou je meteen onder liggen met dat dunne af en toe laagje. Wij zijn destijds ook in Finland geweest, in het weekend van de omwisseling naar de euro. Heeel mooi land, we gaan zeker nog eens terug!

Maar keep us gerust posted, we blijven jullie volgen ;-)! Suc6 de komende tijd!

Groetjes,
    Joan

PS Als jullie het adres van die Spaanse lerares voor me hebben...hou me aanbevolen als ze goed is...Spaans hier is helaas wederom gecancelled wegens te weinig belangstelling :-((

• 04 Maart 2009 - 21:15

Marlies En Gergo:

So nice to hear from you all the time.But am still not sure what you uiteindelyk gaat doen.? Voorgoed uit Ned weg?? Well as long you 2 are happy and together.
    Love you both a lot.
    Enjoy the stories.
    Love
    tante Hilly
    Canadxxxxxx

• 05 Maart 2009 - 21:24

Chica Mala :

kunnen we de achterblijvers niet vragen af en toe een beetje sneeuw op te sturen?
    zullen ze vast met alle liefde voor ons doen....toch....?

of een beetje kou in een blikje...

tot snel lieverds,
    x

• 06 Maart 2009 - 12:09

Familie Vis Van Heem:

Hey Marlies en Gerco,

Alhoewel wij elkaar maar twee keer hebben ontmoet vonden wij het erg leuk om te horen over jullie Nicaragua-avontuur. Wij wensen jullie een hele goed reis en hopen dat Nicaragua jullie brengt wat je ervan verwacht.
    Wij zullen intussen goed voor "de kleine" zorgen. We zijn er erg blij mee.

Groetjes,
    Walter en Annelies Vis van Heemst.

• 06 Maart 2009 - 19:23

Jeannette:

Jeetje, het feest gaat nu snel beginnen, wens jullie alvast een hele goede reis en geniet nog even van het Dordtse he! Ook veel succes met de voorbereidingen!! Echt leuk!!
    Hasta luego!!